Als het op huidverzorging aankomt, heeft Korea een onuitwisbare stempel op de wereld gedrukt. Verantwoordelijk voor het introduceren van bladmaskers, BB-crèmes en serums in de dagelijkse routines van mensen, worden K-beauty-producten wereldwijd aanbeden vanwege hun gebruik van traditionele ingrediënten in wetenschappelijk onderbouwde formules. En de trends blijven evolueren. Volgens de WGSN-voorspelling voor 2022 zal de Koreaanse schoonheidsindustrie worden gedomineerd door hightech schoonheidsgadgets voor thuis en innovatieve plantenextracten met therapeutische eigenschappen, zoals rode ui en hibiscus. Samenwerkingen met K-celebrities zijn nog steeds een belangrijke motor voor de verkoop, merkbekendheid en klantloyaliteit voor Aziatische schoonheidsmerken.
Het Indonesische merk Mad FOR MAKEUP maakte gebruik van de populaire K-beroemdheid Han So Hee en K-groep NCT Dream om hun lippenstiften en blosjes te promoten, terwijl schoonheidswinkel LINE FRIENDS BT21 de gezichten van actrices en zangeressen gebruikte als mascottes voor hun hervulbare pods voor vochtinbrengende crèmes en reinigingsmiddelen. Naarmate meer consumenten gewend raken aan het idee van huidverzorgingsroutines die uit meerdere stappen bestaan, zijn sommigen begonnen hun regimes terug te schroeven en zich te concentreren op basisproducten. “Ik denk niet dat je voor de volledige K-beauty 10-stappenroutine moet gaan”, zegt Kinder. “Slechts een paar belangrijke items zoals reiniger, exfoliator en moisturizer.” Ongeacht het aantal stappen in een huidverzorgingsroutine, een constante die Kinder opmerkt, is de nadruk op hydratatie. “Als je een droge huid hebt, zien je make-up en huidverzorgingsproducten er gewoon plat uit op het gezicht”, legt ze uit. “Dus hydrateren is erg belangrijk om de gloed te krijgen waar we allemaal naar op zoek zijn.”
Een ander ingrediënt dat een belangrijke speler is geworden in het arsenaal van K-beauty is niacinamide, ook bekend als vitamine B3, waarvan wordt gezegd dat het de verschijning van hyperpigmentatie verbetert en dofheid verheldert. Kinder haalt aan dat het ingrediënt in de meeste Aziatische huidverzorgingsproducten te vinden is en raadt aan het aan je regime toe te voegen om saaiheid, donkere vlekken en een ongelijkmatige teint te bestrijden. Naast de ingrediënten die de huid perfectioneren, zijn Koreanen altijd groot geweest in preventieve huidverzorging. Cho beschrijft hoe ze moeders in Seoul hun kinderen in zonnebrandcrème zag dopen en uitlegde hoe belangrijk vroege preventie is om ervoor te zorgen dat er geen langdurige pigmentatie ontstaat. “Het is een andere manier van denken dan we in Amerika hebben”, zegt ze. “Hoe jonger je begint, hoe gemakkelijker het is om veroudering te voorkomen.”
K-beauty is misschien begonnen met kitscherige panda’s en sensationele ingrediënten, maar het is verder geëvolueerd tot een internationaal gerespecteerde, wetenschappelijk onderbouwde industrie met hoogwaardige producten die voorop lopen in huidverzorgingsinnovatie. Voor meer informatie over de nieuwste trends en technieken van K-beauty kunt u op 27 maart om 11.00 uur EST deelnemen aan een live Q&A met onze WGSN-experts, Daini Wang, SEA Solution Lead, Ascential Digital Commerce en Sharon Ahn, Beauty Analyst, WGSN. Schrijf je hier in voor het evenement.